25 Ocak 2017 Çarşamba

Fındık Kızım Defne 1 Yaşında !

Geçtiğimiz yıl tam da bu günlerde, sonu gelmeyecek sandığım kabus dolu günler yaşıyordum, ve sonra bu günleri bloga bu şekilde yazacaktım. Defne'nin doğum sonrası Çağan'ınkinden çook daha zor geçti, Defne büyürken hem reflülü bir bebek olması hem de Çağan'ın da küçük olması bizi zorladı. İki çocuğun çok çocuk olduğunu bizzat deneyimlediğim 1 yılın sonunda hayatımın en mutlu ama en yorgun günlerini geride bıraktım:) 

Fındık kızım Defne, ağabeyinin aşırı sevgi gösterileri ile ilk yılını sağ salim tamamlamıştı:) O zaman bunu kutlamak gerekirdi:)


Süslemelerde  beğendiğim yıldız temasını  kullanmak istedim. Yine hazırlıklara 1 ay öncesinden başladım, görselleri tarayıp neler yapabilirim diye baktım. 

Önce renkleri seçtim, somon rengi ve  sim gayet uyumluydu ancak sarı mı gümüş mü karar veremeyince yanar dönerli bir karton kullandım. Önce bir kurabiye kalıbı ile yıldız çizip ana kalıbı çıkardım, sonra o yıldız ile diğerlerinin kalıbını çizip günlerce kestim:)  Pinterestte gördüğüm yıldızları makinede dikmişlerdi, benim makinam olmadığı için annem yıldızları iki ucundan iğne ile  tutturarak dikti.  Duvardaki yelpaze süsleri de google görselleri aratıp nasıl yapıldığına bakarak yaptım. Önce kartonu boyuna tutup 2cm aralıklarla küçük noktalar koydum, sonra o noktalar üzerinden yelpaze gibi katladım. Noktalara gere yok ben düzgün katlarım diyorsanız bence ziyan edilebilecek bir kağıtla ön deneme yapın, göründüğü gibi kolay değil çünkü, bir süre sonra yamuluyor. Katlama işlemi bittiğinde alt kenarı düz  bırakıp üst kenarı iki ucundan zımbalayarak birleştirdim. Aynı yelpazeden bir tane daha hazırlayıp iki düz kenarı birleştirip arasından iple bağlayıp sabitledim. Bağladığım ipi kamufle etmesi için ortalarına parlak kartondan minik daireler kesip yapıştırdım. Büyük yelpaze için 2 adet A3, küçükler için 2 adet A4  boyutu karton kullandım.
Masanın altındaki püskül süsleri de grapon kağıtlarını ince ince kesip birleştirerek yaptım. Parlak olanı ise bir kap kağıdıydı, onu da aynı şekilde kesip birleştirdim.




 Ay ay çekilen fotoğrafları koymazsak olmazdı tabi. Mantar panoya doladığım jüt ipine tutturduğum fotoğrafları şövale yardımı ile sergiledim.



Karatahta panoyu Aslı teyzesi hazırladı. Hazırlıklar sırasında raporlu olarak evde yatarken bir de bununla uğraştı sağ olsun, ama teyze olmak kolay değil :) Hasta da olsa becerikli insan iyi iş çıkarıyor:) Defne'nin sonraki doktor kontrolünde boy-kilo ölçümü farklı çıksa da artık iş işten geçmişti:) Boy kilo değişti de diş konusu hala güncellenmedi:) Merakla bekliyoruz bakalım ilk okula başlamadan çıkacak mı ilk dişi:)))



Pastamızı geçen yıl Defne daha bir kaç aylıkken instagramda çok severek takip ettiğim @meliketuran'da görmüş kaydetmiştim, bir arkadaşım o pastanın çok benzerini yaptı, lezzeti de görüntüsü kadar güzel olan pastanın amatör birinin elinden çıktığına kim inanır:)





Konuklarımıza ufak bir anı olması için kitap ayraçları hazırladım. Aslında anı olması için yeşeren kalem vermek istemiştim, ancak en az 50 adet sipariş kabul ettiklerinden vaz geçtim, başka bir projede kullanırım inşallah.  Biraz keçe, biraz tütünün tülü, kurdele ve simli iplik ile yaptığım ayraçlara dekorda kullandığım yıldızların miniklerinden kesip yapıştırınca tamamlandı. Yelpaze süslerin kartonundan da küçük anı kartları hazırladım, gelenler Defne için dileklerini yazarak hatıra bıraktılar.








Her pasta gördüğünde mum üflemek ve doğum günü kutlatmak istediğinden bir kaç hafta önce Çağan'ı hazırlamaya başladık, önce Defne'nin doğum günü olacak, sonra anneninki sonra seninkini kutlayacağız dedik ama mumu üfleme garantisini hep verdik:) Görüldüğü üzere o gün herkesin derdi başkaydı:P


Defne 2016 yılının bebeğiydi,  inşallah 2017 'de abla olarak yerini kuzenine bırakacak ve inşallah ben de teyze olacağım. Umarım seneye Can oğlumuzun 1 yaş partisi için hazırlık telaşında oluruz:)




Bir kaç eksikle bizim kadro:) Hepinize bir kez daha teşekkürler!




Defne'ye giysi olarak tütü yaptık, çünkü 1 yaş tütüsüz olmazdı. Bu yıl giydirdim giydirdimdi sonra nasılsa  kendi istediğini giymekte diretecekti:) Zaten tacını da takmak istemedi, 1-2 fotoğrafta var yakalayabildiğim. Tütü yapımı için de youtube videolarından destek aldık, 3mt kristal tülü 40cm eninde kestik ve kestiğimiz parçaları üst üste koyup 6 eşit parçaya böldük. 80 cm enli lastiği iki kat yapıp diktik (40 cm olacak şekilde) ve kestiğimiz tülleri lastik içinden geçirip bağladık. 1 yaş için tütü yapımı diye aradığınızda kolaylıkla bulabilirsiniz. 



***
 Bir "ilk doğumgünü gerekli mi?" konulu polemiği ve kutlamayı da geride bırakmış bulunuyoruz. Bence doğum günleri önemlidir, dünyaya geldiğin gün kutlanmaya değerdir. İlk doğum günü de sen bir şey anlamasan bile kutlanmalıdır. Şahsen ben kendi fotoğraflarıma bakıp mutlu oluyorum, Defne de olur diye düşünüyorum. Bu yıl 16 ocak pazartesiye denk geldiğinden ve bizimle olacak sevdiklerimize uygun olduğundan 1 gün önce kutlama yaptık. 


Yaşarken oldukça zor ama zor olduğu kadar keyifli, oldukça uykusuz günler, geceler...2 çocuk arasında denge kurmaya çalıştığım, kimi zaman limitlerimi zorladığım kimi zaman olanları  kendimden beklenmeyecek rahatlıkla karşılayıp kendime şaşırdığım anlar... 2 çocukla 1 yıl ne ara geride kaldı anlamadım... Ailem en büyük destekçim oldu, şükürler olsun.

Fındık Defne kızım, pamuk kızım, mis kokulum, papatyam... İyi ki doğmuşsun, iyi ki kızımız olmuşsun. Sağlıkla nice nice yıllarını kutladığımız, Çağan'la mum üfleme yarışı yaptığınız günleri görmek dileğiyle...

1 yorum:

  1. aY NE GÜZEL olmuş, çok sevindim. Kocaman sarıldım ve kocaman öptüm.
    Ben de biliyorsun böyle şeylere bir acayip üşenen biriyim, bizde de becerikli bir teyze var neyse ki :) Tablon ve emeğin çok güzel Gonca'm, öperim fındığımı ve seni

    YanıtlaSil