28 Eylül 2015 Pazartesi

Çeşme'de Çocukla Tatil, Nerede Ne Yenir Neye Dikkat Edilir

Bu yıl Selimiye niyetine girmişken son anda planlar Çeşme'ye döndü, iyi ki öyle olmuş daha uzun yola ne ben ne de Çağan dayanabilirmişiz. Çeşme her ne kadar burada bahsettiğim gibi eski büyüsünü kaybetmeye başlasa da bizim için yeri ayrı. Bu orada üçüncü  ama çocuklu ve kahvaltı dahil konseptli ilk konaklamamız olacaktı.

Çağan küçükken tatilde daha rahat etmiştik, şimdi ise kendi kafasına göre takılmak isteyen, itiraz eden, cevap yetiştiren ve ikna olması günden güne zorlaşan bir çocukla tatil sabır sınaması haline dönüştü.Öğle ve akşam yemeklerini dışarıda yemek bize pek uygun gelmedi, her gün nerede ne yiyeceğini düşünmek evde akşam yemeğine ne pişecek diye düşünmekten farksız ve özellikle öğlen öğünü için o sıcakta çocukla toplan, çık gez, yer bul, ye dön kısmı yorucu oldu. Her şey dahil konsept de yemekleri açısından çok güvenilir olmayabiliyor ama en azından  yarım ya da tam pansiyon otel daha iyi olabilirdi. Bu yıl Ceshme Plus Hotel'de konakladık, tesisin plajı Ilıca Plajında olduğu için kumsalı da var ve suyu çok güzel. Genel olarak rahat ettik, personeli şimdiye kadar gördüğümüz en ilgili ve sorun çözme odaklı personeldi.

Çeşme-Ilıca-Alaçatı birbirine çok yakın ve biz yine bu 3 bölgede zaman geçirdik, Ilıca bölgesinde kumru, pide ve fast food tarzı yiyeceklerle beslenmek istemiyorsanız Alaçatı'nın girişinde Tokoğlu Mah.'de bulunan Avrasya Ev Yemekleri'nde ev yemekleri bulabilirsiniz. Fiyatları bölgeye göre makul. Biz yediklerimizden memnun kaldık, zaten Çağan da bir tek burada yemek yedi.

Tatile gitmeden evvel yemek yenebilecek ve memnun kalınmış yerleri araştırmıştım, Alaçatı'daki Babushka da onlardan biriydi. Babushka'nın şefi Olga'nın bir de blogu var, aslında kendisi kadar iyi bir şef olan eşi Özgür Bey ile burayı açmışlar, daha yeni bir işletme, Olga'nın kendi lezzetlerinden oluşan butik bir menüsü var. Ben de yemeklerini merak ettiğimden bir akşam rezervasyon yaptırıp orada yemek yedik. İnsanın başına ne gelirse meraktan gelir diye boşuna dememişler, o akşam daha masada midem yiyecekleri kaldırmadı. 2 kişilik 5'li meze setini (90TL) içinde benim yiyemediğim şeyler içerdiğinden(patlıcan gibi) elemek durumunda kalıp, Kabak çiçeği, Zeliş ciğeri ve Pelmani (Rus Mantısı) istemiştik.Kabak çiçeği içi farklı peynir ve otlarla doldurulmuş ve kızartılmıştı güzeldi, ancak sıra ciğere ve mantıya gelince 3-4 lokma sonra yiyemedim, kendimi kötü hissedince ve eşim de yemeğine devam edemeyince kalktık. Gece yediklerimizi bir bir çıkardık, hadi ben hamileliğin verdiği hassasiyetle çabuk etkilendim ama eşim böyle bir durumla ilk kez karşılaştı ki onun bünyesi çok sağlamdır. Neyse sözün özü ciğerden zehirlendik, öyle övülen yerlerden de yemek yanında gol yenilebileceğini görmüş olduk ve hayatımızın ciğer sayfasını kapamış olduk. Ertesi gün arayıp durumu anlattık, daha sonra da Özgür Bey arayıp özür diledi, biz bunun kasten yapılmadığının elbette farkındayız ama hamileyken insan daha çok korkuyor ve bir özür, yıl boyunca gitmeyi beklediğin tatilin kıymetli 2 gününü geri getiremiyor, kaldı ki ödenen hesabı da. O gece için tek tesellim Çağan'a orada bir şey yedirmemiş olmamdı.

Dönüş yolunda Urla'da öğle yemeği için mola verdik. Beğendik Abi'nin zeytinyağlı enginar dolması, çeltik kebabı, zeytinyağlı yaprak sarması, sebzeli mercimek çorbası ve Girit Böreği tatlısı yedik ve tatilimizin en güzel yemekleriydi. Fiyatlar normal,  Çeşme -İzmir arası mutlaka Urla'ya uğrayıp burada yemeli.

Urla'da  Bağ Bozumu Festivali'ne denk gelmek de güzel oldu. Üzümlerin tadına baktık, sadece üzüm değil, yılın en güzel Bardacık incirlerini de oradan aldık.

Fotoğraf makinasının son anda bozulmak istemesi ve ardından da telefonumun neredeyse tüm galeriyi silmeme rağmen depolama alanı uyarısı vermesi sebebi ile az fotoğraflı bir tatil oldu. Geri kalanı da denize girmek, sivri sineklerle mücadele, yemek, çocuk arkasından koşmak, çocuk ikna etmek, zehirlenmek, kendine gelmek, dönüş yolunda mutlaka bir yol yapımı çalışması trafiğinde saatlerce beklemek ve tükendiğimi hissettiğim anda kemerini çıkarıp oto koltuğundan inmek isteyen çocuğumun bozulan midesinden çıkanları temizlerken kol kası yapmakla geçti. Dinlendim mi, eh yine ortam değişikliği iyidir:)

1. Baştan baştan okudum o satırı '5 li meze seti 90 tl ' bunu neden yaptıklarını anlamıyorum , yani bu fiyatları ... Bide üzerine zehirlenmek ve kuru bir özür ... Ahh neyse her şeye rağmen tatil tatildir :) Bağ bozumunda Urla'da olmanız harika . Ben çok istememe rağmen Bozcaada'ya gidemedim bağ bozumunda ... Umarım bir tatilde bir araya gelebileceğiz:)

1. O fiyatlar artık o kadar normal olmuş ki Serra, Bozcaada'ya da aynı şeyleri yapmak istiyorlar işte. İnsanlar İstanbul'da bu muameleye alışmış, oraya gelince yadırgamıyorlar sanırım, e piyasa da onlara göre şekilleniyor. En sonunda öyle teselli oluyoruz, tatil tatildir...
      Bozcaada'da artık eski tat olmuyor diyorlar zaten bence gidemediğin iyi olmuş bile olabilir, bunalırdın "bank biz bağ bozumuna geldik"cilerden:))
      Geliriz dimi, yaparız, bence olabilitesi var:)

2. Ahahaha son cümleler bana çok tanıdık geldi :) Anneler tatilde kesinlikle dinlenemiyor..bunu bu yaz iyice anlamış olduk :) Çeşme nedense benim hiç ilgimi çekmedi şimdiye kadar.. Ama denizi çok güzel görünüyor. Mordoğan'a gitseydiniz aslında, hem Berna da var orada, kitap kurdu Ekin de.. çağan'ı onlara verip sen taş evde kitap okurdun :) Hiç düşünemiyorsun böyle şeyleri Gonca hiç :P Tatilin devamı yazıları da olacak mı acep?

1. Anneler zaten hiç dinlenemiyor, ama bu senin dediğin iyi fikirmiş, cidden düşünememişim:) Neyse ki hakkımı önümüzdeki sezon için kullanabilirim, hem eskisinden de çok ihtiyacım olacak bebe oyalayan güzel insanlara:)
      Tatilin devam yazıları derken:) Yapabilirsem bir bayram yazısı yazacağım, yani inşallah:)

3. Çocuklu tatil gerçekten zor, sizinki de epey maceralı olmuş, ama olsun ortam değişikliği de birşeydir dediğiniz gibi:)

1. Zor ama değil mi:) Bu yıl böyleydi bakalım seneye nasıl olacak 2 çocukla gidebilecek miyiz, gidersek dönebilecek miyiz:)

4. çocukla tatil keyifli bir o kadar da zordur evet ama zorlu yıllar geride kalıyor seneye daha rahat edeceğiniz bir yıl olacak kanımca:) bağ bozumua denk gelmek ne hoş.. urla-alaçatı nefis yerler evet ama selimiye de bir başka güzel.. bayramda ordaydım tadına doyamadan döndüm:)
    sevgilerimle,

1. Bence seneye daha buhranlı olabilir ama yine de belli olmaz, içimi şimdiden karartmayayım değil mi:) Selimiye aklımın bir köşesinde, ne zaman kısmet olur kim bilir, umarım siz de yine gider doya doya tadını çıkarırsınız...
      Sevgiler...

5. 7 senedir İzmir'deyim ve daha hiç Çeşme'ye gitmedim. Trafik, kalabalık, yüksek fiyatlar beni soğuttu hep. Artık bu sene gideyim diyorum hazır sezon kapanmış kalabalık dağılmışken, bakalım kısmet olucak mı?
    Çok geçmiş olsun, tatilde böyle şeyler insanın canını sıkıyor ama elden de bir şey gelmiyor :)
    Bi dahaki tatilde bu tatilin acısını çıkarman dileklerimle :)
    Sevgiler.

1. Benim 6 yıldır Bursa'da olup Uludağ'a çıkmamış olmam gibi yani:) Sezon sonuyken, yürürken dirsek yemeden rahatça dolaşabileceğin, dondurma kuyruğunun nispeten kısa olduğu günlerdir artık, tam zamanı bir hafta sonu kaçamak yapabilirsiniz:)
      Kimse yaşamasın tatilde böyle şeyler, zaten dediğim gibi bir elin parmağı kadar günümüz var neden ziyan olsun ki:(
      İnşallah önümüzdeki yıl güzel olur, teşekkürler:)