5 Aralık 2011 Pazartesi

İngilizce Hazırlık Sonrası

Lise ya da üniversitede hazırlık okumak bazıları için bir yıl yatış anlamına gelir. Ben ilkokuldan sonra okuduğum ve o zamanlar hala öğretmen takdiri kazanma meraklısı bir çocuk olduğumdan, gözümden uyku aksa da kelimeleri 25 kez yazıp anlamını ezberleyeceğim, ödevimi yapmadan okula gitmeyeceğim modundaydım. Hiç de yatış yılım olmadı. Bir de Grammar in use vardı, ödevi hiç bitmezdi.

Hazırlık okuyan çocuklar ne kadar hebelek hübelekse ailelerde garip bir beklenti durumu yaşanır, sanılır ki o yıl çocuk her şeyi öğrendi, gördüğü her turistle sular seller gibi konuşacak. Durmadan bir itiş her turiste doğru.
Bizde de benzer bir durum yaşandı.
Hazırlığı bitirdiğim yılın yazında Gümüldür'de bir pansiyonda ailece tatil yapmıştık. Kendime dönemin modası bir pen friend bulamamıştım, gelişime aç olduğum bir yazdı. Pansiyonda Hollandalı bir çift vardı -Ageet ve Stef, kız olanı Ageeth adını söylerken boğazını temizliyor gibi bir ses çıkarıyordu- , bizimkiler her fırsatta bana konuşmam için kaş göz yapıp duruyorlardı, neyse ki bir akşamüstü laf attım Ageeth olan turist insanına. Nasıl çocuğum, küçüğüm, o da kırmamak için cevap verdi herhalde, bizimkilerin göz hapsinde başladım ben what's your name, nerden geldiniz falan:)
Baktılar bizim aile heyecan içinde, dedecim oradan gururlanıyor wayy torunuma bak beaaa diye, anladılar bizim derdimizi, arkadaş oldular bizim aileyle sohbet ediyorlar, ben ortada tercüman havasında ...Hatta onlara çay demlemeyi öğretmiştim. Ne heyecanlanıyordum grameri doğru kullanacağım diye...
Onların tatili bitti, giderken kolları kopacaktı kızın el sallayacağım diye, adres verdiler bir de mektup atmam için, aahaaa çok komik ya ben de gidip mektup yazdım bir güzel bizimkilerin gazıyla, tabii ki cevap gelmedi hiç bir zaman, evlenip o adresten taşınmışlardır kesin diye avuttum kendimi...
Pratik yapmayınca unutulduğu için ben de köreldim yıllar içinde.İngilizce konuşamaz oldum.Geçen kış iş yerindeki polisler yardım istediğinde iki lafı bir araya getireceğim diye göbeğim çatladı, utandım resmen halimden.
Yerimi dguducuma devrettim. O lisede okudu hazırlığı ama o zamanlar İngilizceyi hiç sevmedi, bir de kurslara gitti durdu, hala gidiyor. Son bir kaç yıldır yabancı uyruklu arkadaşları sayesinde pratik yapma olanağı var, bir ara İspanyolcaya sardı, güncelliyor kendisini sürekli ve seviyor artık İngilizceyi.
Bir süredir alanında hatırı sayılır bir şirkette staj yapıyor ve ilerde orada bir iş kapacağı günleri hayal ederek gidiyor her gün işe. Geçenlerde şirkete Amerika'dan teftiş için gelmişler.Departman sorumluları kızın bir yere kadar gittiği sırada esas adam gelmiş masanın başına kızın nerede olduğunu sormuş.
Bizimkinin eli ayağına dolaşnış, ve cevap vermiş/ verememiş:
" he went to go..." 
Sessizlik...
Adamın yanındaki şirket insanı toparlamaya çalışmış.
Ben bile kurmadım o cümleyi ya, nerede o pratik???
Hadi yüklemi bulamadın, özne nerden çıktı??
Demek ki kriz anında tüm birikimin uçup gidiverebiliyormuş...
:))





1 yorum:

  1. kitanacım valla öyle oluyor. hazırlıkta her şey iyi güzeldi de pratik olmayınca uçup gidiyor. mesela benim bi yol tarifim var,

    "right, go go go goo, and you will se" hahhaa :D

    YanıtlaSil