24 Eylül 2011 Cumartesi

Susamlı Kurabiye

Susamlı Kurabiye

Fırınımla yaşadığım savaş hala devam ediyor. Artık kek denemesi yapmıyorum, biraz akıllandım sanırım. Kurabiyeleri de fırını zırt pırt açıp kapattığımda sönme, çökme gibi kaprisleri olmadığından yapabiliyorum lakin 10 kere de 20 kere de açıp kontrol etsem, kaşla göz arasında altlarını yakıyor namussuz fırın!
Tarifini Nuray Ablamdan aldığım bu tarif en favori kurabiyelerim arasına girdi. Yoğurma konusunda biraz sabır istese de sonuç emeğe değiyor(normal fırın şartlarında).


Beyaz un ve tam buğday ununu birlikte kullandım.

Tarifleri denedikten sonra hep şunu az koy, şunu şundan sonra koy, yarım ölçü yap çok çıkıyor vb.not ekleyeyim diyorum ama işin hengamesinden her seferinde unutuyorum. Hal böyle olunca her denemede şeker seviyesini tutturmakta zorlandığım bu tarif için yine endişeli bir başlangıç yaptım. İki kişi olduğumuz için genelde çoğu ölçüyü yarı yarıya azaltıyorum, geçenlerde annecikle yaptığımız bir tariften 60'ya yakın çıktığından ve bu kez de bundan ne kadar çıktığını hatırlayamadığımdan yarım ölçü yapayım diye işe başladım ancak hamuru yoğurunca cücük kadar kaldı, misafirliğe götüreceğim ya çoluk çocuk var sayılı getirmiş demesinler, rezillik paçalardan akmasın diye bir yarım ölçü daha yapıp ikisini birleştirdim.






Fırın camından gözümü ayıramadığım ve ısı seviyesini ayarlamaya çalıştığım 30 dk sonunda elimi yıkamak için arkamı döndüğümde EVET YİNE YANIK KOKUSU ALDIM! Binbir telaş fırını kapatıp kontrol ettim, maalesef burnum yine yanılmamıştı...Gözlerimde hüzün, ikinci denemeyi yapma gerçeğini sindirmeye çalışarak buzdolabından ikinci margarini oda sıcaklığına gelmesi için çıkardım ammaaaa beyciğim bu konuda kalite kontrol üstadı olduğundan mı yoksa marketten kabartma tozu almak zor geldiğinden mi bilinmez beni kurabiyelerin yanmadığına ve lezzetinin güzel olduğuna ikna etti...
                                       
                                                                              Ve son...

Aslında soğuyunca fena da olmamışlar dedim...Hakkaten saf mıyım yoksa sabahın uyku mahmurluğundan mı düşünemedim, yarım ölçü yapsaydım herkese yarım kurabiye düşecekti heralde:)))
Dün Anne olan tarifin sahibi Nuray Ablacığıma da Selim Bebek ve eşiyle mutlu bir ömür diliyorum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder