16 Ağustos 2015 Pazar

Bozcaada'ya ne zaman gidilmez?













Aslında çok güzelsin,  nefessin, naifsin, sanki ergen çocuğu ile çatışmayan ebeveyn gibi o gel-gitleri kabullenici ve sakinleştirici,  tüm ağırlığı, yükü üzerinden alan bir ağırlayıcısın Bozcaada.
Ama artık çok kalabalıksın.
Sanki bloglar ve ig hesapları hakkında kapılı pencereli post girmeye başlamadan ve facebook tan yayılan kim kiminle nerede ne yapmış, biz yapmazsak ölür müyüz hastalığı insanlığı sarmadan daha gidilesi bir yerdin.  Tamam haksızlık etmeyeyim yine öylesin de Bodrum, Alaçatı, Çeşme'den sonra kirlenme sırası sana geliyor tezi biraz doğru. Kendini yalnız hissetme senden sonra Selimiye de sıradaymış, öyle diyorlar.  Her şeyi  boşver, gidip oraya yerleşelim, bağımız bahçemiz olsun, kendi organik bahçemizle gül gibi yaşarız, sessiz sakin kafamızı dinleriz  hayalleri artık çok demode senin için zira yer kalmamış. 
Ya tası tarağı toplayıp oraya yerleşenler ya da bir kısım halk o eski masum ada atmosferini bozmuş ki o diğer kısım halk da bundan şikayetçi, hatta kitapçı bile oldukça suratsız, gelen gidenden rahatsız.
Çoğu yer pahalı, tüm yılın karını sezondan elde etmeyi bekler gibi pusuda, fazla şık, bakkala giderken payetli elbise giymiş gibi, olmamış.

Gidilir de sezonda, bayram tatillerinde değil. Bağ bozumunda bile çok tat alamayabilirsiniz. Hele hamileyseniz bu sıcaklarda asla değil. Ben yaptım siz yapmayın, gidecekseniz de Çiçek Pastanesi'nin dondurmasını(yabaninciri tavsiyemdir) ve fırından yeni çıkmış ağızda dağılan bademli sakızlı kurabiyelerinden yemeden dönmeyin. Diğer yemeli içmeli önerileri illa ki öğrenip gidersiniz de ben ne Türk kahvesi, ne deniz mahsülü ya da aromalı meze tüketebilecek halde olmadığımdan bunları bu kez es geçtim. Öyle ki o kadar planlamış olmama rağmen Alishiro'ya uğrayıp Ada Ekmeği almayı unuttuğumu feribotta hatırladım(#hamilekafası)!.

Keyfiniz ada kedileri gibi yerinde olsun!

Not: Kapı ve bisiklet fotoğrafsız Bozcaada postu yapan ilk insanım herhalde:))

14 yorum:

  1. Artık bu ülkeye sığamıyoruz net bilgi!

    Bir de ben bir igde görüp de bir yere gidince hayal kırıklığına uğruyorum genelde. Gerçekler instagram filtresi gibi olmuyor :D İnsnalar yorum yaparken çok abartıyorlar; aman da Türk kahvesi şöyle, aman da bu böyle, gidiyorsun herhangi bir yerden hiç farkı yok. Çok beklentiyle gitmemek lazım o yüzden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana abartılan filmler de öyle gelir, aynen bir şey hakkında beklentini yükseltirsen hayal kırıklığı yaşaman çok olası. Bu tatilde yeni yaşadığım bir olay, zehirlenme durumu, öyle güzel böyle güzel demişler biz gittik yediğimiz ne:bozuk ciğer!

      Sil
  2. Kapısız olmaz, olmamalı. :) O şirin kapılar her daim görülmeli. Ama farklı bakış açıları eksik olmasın. :)
    İş ticarete binince bir çok şey, yön değiştiriyor aynı hızda iticileşiyor. Ne yazık ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapı pencere işini sana bıraktım Ersincim, üstat sensin eline su dökemem:) Bi kere öyle sıcak ve öyle saçma bir saatte, ışığın her şeyi bozduğu bir zamanda gezdik ki çektiklerim hiç bir şeye benzememiş:))) Düşüncelerim içimde patlamadan bu fotoğraflarla idare edeyim dedim napiim:) Siz bizim müşterimiz değil misafirimizsiniz diyorlar ya yersen...

      Sil
  3. Ah kitanaa nasıl da doğru ve üzücü tespitler..2010 yazında Bozcaadaya gitmistim daha işgal edilmemisti ama eşime Bodrumdan sonra Alaçatı sırada Bozcaada var demistim haklisin Selimiye Bozburun da farksız..niye böyleyiz..niye hayattan zevk almaya değil başkaların ne yaptigina nereye gittiğine bakıyoruz..?!cektigin fotograflari cok sevdim hamile kafasına gelince Nil'den sonra aklım küculdü kalbim büyüdü sanki ben de herseyi unutur oldum :) belki bir gün çocuklar büyuyünce hep beraber gideriz bozcaadaya...inşallah o zamana gidilcek hali kalır...sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medyanın bu şekilde depresyon yarattığına ilişkin bulgular var. Yazık.
      Hamile kafası pik yaptı sorma, artık hatırlatma yapmaktan gına geldi:) Çocuklar büyüdüğünde işgal kuvvetleri çoktan başka köyleri ele geçirmiş olur, dediğin gibi belki ada bize kalır ve gideriz. Kimbilir, o günleri gördüğümüzde üzülür müyüz sevinir miyiz geldiğimiz duruma...

      Sil
  4. Bozcaada , Bozcaada . Her karışını her köşesini çok ama çok seviyorum . Kalabalığını sevemesemde Bozcaada bambaşka . Kapısız , özellikle o kırmızı pencere pervazlı yer yokken tabikide olmamış fotolar :D yok yok çok sevdim hem yazını hem fotoğraflarını

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski halini bilenlerdeki yeri başka adanın, sen de daha iyi bilirsin Serracım. Sana hava hoş, şurda ne kaldı millet çekilir ada size kalır yine :-p Şalvarlı çamaşırlı manzaram vardı da çekmedim mi sanki, iki kedi koyarım olur dedim olmamış mı:)))))))))))

      Sil
  5. Ne güzel yazmışsın.. Yazdıklarına katılıyorum. Facebook ve ig yokken nerelerde ne yapıyorduk, nasıl bildiriyorduk acaba:))) Blogunu da çok sevdim ayrıca. Çanakkale'den sevgiler.. Özlem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlemcim teşekkür ederim, bence onlar yokken daha güzeldi, şahsen facebook'u hiç sevmiyorum, yıllar önce açtım ama öylece duruyor. Yine beklerim:) Çok öperim!

      Sil
  6. biz de haftaya gitmeyi planlıyoruz, evet kapı çerçevesiz okuduğum ilk post :)) bizim eşimle ilk tatilim olacak, yüzme de bilmiyoruz ama gidiyoruz işte :) biz hala kalacak yere karar veremedik, siz nerde kalmıştınız canım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapı pencere hep var, hatta Alaçatı'da bir yer var orada neredeyse herkesin fotosunu gördüm:) Benimki biraz uyduruk çekim, idare et:)
      Yüzme bilmeye gerek yok, sığ yerlerde takılın, incecik kum ve pırıl pırıl deniz yeter...
      Biz Çanakkale'den günü birlik gidip geldiğimiz için konaklamadık, ama arkadaşım Aksoy Pansiyon'dan memnun kalmıştı.Keyifli geçer umarım, iyi tatiller...

      Sil
  7. Ben de olaya farkli bir acidan bakip cicek pastanesini ve paketin kenarina ilistirilmis cicegi gorunce aklima gelen minik bir animi anlatayim :)) Sene 2003 falan, Cagri ile yeni yeni tanisiyoruz, ikimizde kampuste kaliyoruz, bir gece ben kampusteyim, onun da sehirde oldugunu biliyorum, cok acikinca kampuse donerken yiyecek bir şeyler getirmesini istemiştim ondan. O da manolya pastanesinden simit, puding vs paket yaptırmış, otobüste yanında oturan, kucağında çiçek buketi olan kızın çiçeğinden de minik bir çiçek kopartmış ve jest olsun diye paketin içine atmış. Paketi açtığımda çiçeği görünce pastanenin ismi manolya olduğundan mütevellit heralde her paketin içine pastaneden koyuyorlar diye düşünmüştüm. Cok sonra anlasildi eskilerden bahsederken, Cagri senin icin pakete cicek koymustum hatirladin mi deyince ben baya bir guldum tabi, benimki neyin kafasiymis bilmiyorum hic :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vaaay romantik Çağrı:) Accık boşa gitmiş jesti ama olsun güzel düşünce, geç de olsa öğrenmişsin :)))aferinlerimi ve tebriklerimi yolluyorum kendisine!!
      Ben şahsen böyle güzel sunumlu sandviç görmemiştim, e ada insanı işte :)))

      Sil