26 Mayıs 2015 Salı

83'ünde okuma-yazma aşkı











20 yıl önce kardeşim ilkokula başladığında ona her gün okulda öğrendiklerini sorarak heyecanla  kendi kendine okuma-yazma öğrenme hevesiyle harıl harıl çalışan ama onca ilerlemeye rağmen olduramayınca bırakan anneannem, yıllar sonra yetişkinler için açılan okuma-yazma kursuna gidiyor.83 yaşında, etraftan gelen bu yaşta okuma - yazma ile uğraşana kadar başka işlerle uğraşsa ya eleştirilerine kulak asmayıp, her kurs günü şehrin bir ucundan kalkıp diğer ucuna gidiyor. O eleştiriseverler bilmiyorlar ama anneannem alzheimerdan korunmak için sağlığına en büyük yatırımı yapıyor. Sınıfının en büyük talebesi, öğretmeninden yorulduğunda bırakabilmesi ve isterse yazma ödevlerini tamamlamayabileceği  yönünden torpilli olmasına rağmen tüm ödevlerini iyi yapabildim mi endişesi ile bitirip, o olmasa öğrenemeyeceğini söylediği annemle defalarca okuma alıştırması yapıyor.
 Ali topu atarken ben çocukluğuma gidiyorum, bu zamana kadar un helvası kavuran, zeytinyağlı dolma dolduran, "tıpışlı köfte" yapan, çiçeklerine sevgiyle dokunan, her dua sonrası sakince yüze kapanan, usul usul tespih çeken elleri yıllar sonra kalem tutarken görünce duygulanıyorum. Kendimi yapmaya, gitmeye, uğraşmaya üşendiğim şeyleri düşünürken buluyorum, onun yaşlarına gelebilecek miyim, gelirsem bu denli azimli, istekli olabilecek miyim? 
Yoksa eski topraklar mı böyle, bize aktarılan genler mi olmamış, ben mi olmamışım:)

28 yorum:

  1. Okurken öyle çok duygulandım ki... Öncelikle hepimizin-kine maşallah.
    Benim dedem de 82 yaşında, kendisindeki teknoloji merakı cidden bende yoktur, şu yaşımda.
    Geçen hafta sonu taşındılar derken, orada kaldık.
    Kendisi de akıllı telefon kullanıcısı, ama bana bu kez leptopta takıldığı yerleri sordu, onu anlattım. :)

    Her gördüğünde, bitmeyen bir istek ile sorar öğrenmeye çalışır. Hatta şimdi, kendine bir arapça öğrenim cd seti almış. Günde yarım saat çalışsam öğrenirim diyor. :)

    Tek dileğim, onun yaşına geldiğimizde öğrenmek için bu kadar azimli olmak!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen deyince eksik kalmış maşallahlar onu fark ettim Ersin.Maşallah maşallah:)
      Gerçekten günde yarım saat çalışsa öğrenir, onlardaki azmin binde biri bizde olsa neler öğreniriz, yaparız...
      İnşallah biz de onlar kadar oluruz, olamasak bile yaklaşırız diyelim:) Dedenin ellerinden öperim!

      Sil
  2. Yaaa Gonca fotoğraflara nasıl bayıldım anlatamam , annanenin o güzel ve azimli ellerinden defalarca öpüyorum ... Tebrik ediyorum onu . Umarım bu defa her şey yolunda gider ve oldurur bu işi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldurdu gibi desem:)
      Annem de çok destek oluyor sağ olsun, haydi ödev zamanı, haydi mola zamanı diye diye bitirdiler dönemi neredeyse:)

      Sil
  3. Elleri öpülesi anneannenin bu kadar azimli olduğunu görmek ne güzel beybim. Fotoğraflar çok duygulandırdı beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi beybim, bu yazı da burada dursun, bize biraz ders biraz ilham olur belki:)

      Sil
  4. ayyy maşallah.... o kalem tutan pamuk elleri çok çok öperim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona ileteceğim, şevki artsın:) Teşekkürler!

      Sil
  5. Ben çok duygulandim ama. Ellerinden öperim.

    YanıtlaSil
  6. Aaa harika bir anane,cidden masallah..
    Ne harika bir azim,takdir edilesi
    Operim guzel ellerinden 💗💗💗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim ananem diye demiyorum harikadır kendisi:)

      Sil
  7. Ne güzel! Yazdığın gibi kimseyi dinlememek en iyisi bu durumda. Zihni sağlıklı tutmak için en iyi şeyi yapıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O elinden geleni yapıyor, bazen başına buyrukluk güzel şey:)

      Sil
  8. Masallah anneanneye!ruh yaşı önemli olan,bize de böyle güzel yas almayı nasip etsin yaradan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ruh yaşı önemli, o bazen benden bile küçük hissediyor:)Ne güzel bir dua, amin inşallah!

      Sil
  9. Ayy ben yaşlıları çok seviyorum ya, kendi büyüklerimi de seviyorum dışarda gördüklerimi de.. onların ellerine baktıkça , kırışık ellerine dokundukça tuhaf oluyorum :( bizler de bir gün öyle olacağız , nasıl olacak, zaman nasıl geçecek ahh ya.. tebrik ederim ananenizi hayattan kopmuyor okuma yazma öğreniyor maşallah..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman sağlıkla geçsin, güzel yaş alalım, geçmişimizi hep güzel analım inşallah:)

      Sil
  10. oleeey ne güzel bişiii öp onu benim içiiiin :)

    YanıtlaSil
  11. Okurken çok etkilendim. Bu azim insana derste çıkartıyor, dönüp kendi içine de baktırıyor. Anneannenize bayıldım ve ellerinden çok öpüyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben onu gördükçe kendimi çok eleştiriyorum...İlettim kendisine:)

      Sil
  12. muh-te-şem!

    ilham perisi gibi :)

    YanıtlaSil
  13. İlk ergenlik yıllarımdı sanırım o dönem televizyonda okuma yazma öğreten bir kadın vardı. Muhtemelen trt nin bir programıydı. rahmetli anneannem kendine bir defter almış bin zorlukla ve senin anlattığın gibi hevesle,hayret veren bir disiplinle oradan okuma yazma öğrenmeye çalışıyor. Bir süre devam etti ama sonra programmı bitti yoksa anneannem mi günün telaşlarında dersleri bıraktı. Bilemiyorum ama senin bu yazın beni o günlere götürdü. Ellerine sağlık. Öpüyorum ellerinden anneannenin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir süre sonra pes etseler de güzel hevesler peşindeler, ne güzel değil mi? Bu öpücükler onu çok mutlu ediyor...

      Sil