4 Mayıs 2012 Cuma

Rujdaki Kadın İzi

Bahar geldi de neden hala puslu bu hava?
Güneş altında değilsem hala buzz gibiyim, eller ayaklar zaten öyle de, bir ısınamadım, atamadım abamı.
Yeni sezonla geçilen ince çorapla ayakkabı giyme durumu da bana yine bir kucak dolusu ayakkabı vuruğu armağan etti. Bir ayakkabıyı milyonlarca yıl da giysem yine de vuruyor, yeni ayakkabılarla ilişkim ise içler acısı oluyor, niye hep böyle oluyoor? Neden hep felaketler bu köyün başına geliyooor?(Açılay stayla)

Yemek blogları bir yana bir de yemek dergileri karıştırma huyum var, bu puslu iç sıkıcı günlerde yeni yemekler yapmak içimden pek gelmese de favorilerimizi hatırlıyoruz. Bu körili sebzeli tavuk yemeğine yine bir yemek dergisinde rastlamıştım, orjinal hali bu muydu hatırlamıyorum bu benim kendisini getirdiğim nokta olabilir. Kendimiz sevince de arkadaşlarıma da yapmıştım, herkes çok beğeniyor. Kuru soğanları ay ay doğrayıp, julyen doğradığımız kırmızı biber ve havuçla zeytinyağında soteliyoruz, sonra yine uzun uzun doğradığımız tavuk göğüs ya da ızgara tavaları atıp çeviriyoruz. Suyunu bırakıp çekince biraz sıcak su, bolca köri, karabiber, tuz ekleyip kapağını kapatıyoruz, biraz kaynama alameti görünce mısır(donmuş mısır kullanıyorsak, konserve ise en son ekleyip 1-2 karıştırmak yeterli) ve yine julyen doğranmış minnak salatalık turşularını ekliyoruz. Piştikten ve altını kapattıktan sonra ince kıyılmış maydanozu  üzerine serpiyoruz, demliyoruz yani. Ben evde olmadığından koymadım ama maydanoz yemeğin hem görüntüsünü hem de lezzetini değiştiriyor, seviyoruz:)





Kahvaltıya misafirim geldiğinde en sık yaptığım şeylerden biri de paçanga böreği. Ben yıllarca pastırma yemeyen biri olarak bu börekle neler kaçırdığımı gördüm, önyargı kötü şey!
Domates, pastırma, yeşil biber, peynir(beyaz ve kaşar) küçük küçük doğrayıp 3 parmak kalınlığında kestiğimiz yufkaların içine üçgen üçgen sarıyoruz. Ben bir kez başladım mı sarmaya tüm yufkaları sarıp buzluğa da stok yapıyorum, arada kızartma kaçamakları yapmak istediğimizde kolaylık oluyor.




Şimdi başlıkla yemeklerin alakasını merak ettiyseniz, şöyle oluyor: Elbette biz kadınların elinin değdiği, iz bıraktığı herşey bir başka güzel olur ama...



Her insanın parmak izi nasıl farklıysa bence her kadının rujunda bıraktığı iz de farklı oluyor, aynından bir tane daha yok:)  Kimisi süre süre kütleştiriyor, kimisi aynı şekli muhafaza ediyor kimisi de usta bir heykeltarş gibi özgün bir şekil veriyor. Ben hayatımda gördüğüm en komik rujdaki kadın izini paylaşmak istedim.



Yoo o kadar kalın dudakları yok, sadece yetenekli benim arkadaşım:)

Herkese mutlu hafta sonları!

6 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Şimdi??? Sana da sakıncalı içerik uyarısı geldi mi:(((

      Sil
  2. Fotoğrafların tamamını göremedim. Uyarı veriyor:(

    Paçanga böreği favorimdir, özellikle kahvaltılarda:)
    İyi hafta sonları...
    Bu arada yarın (5 mayıs) Kültürpark`ta kermeste olacağım. (Orman çay bahçesi)
    Gelmek istersen beklerim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu blooger dan mı kaynaklı, şu an kullandığım bilgisayardan mı acaba? Nasıl halledilir ki bu sorun?

      Paçanga benim de favorim oldu Semicim.
      Sana da iyi haftasonları, yarın için birşey diyemeyeceğim, sen önceden duyururdun:(

      Sil
  3. Canım nasıl paçanga böreği istedi anlatamam.Ah Kitana ah tamda rejime başlıycam demişken:)

    YanıtlaSil
  4. ufffff yemekler nefis görünüyor, acıktım birden....ellerine sağlık.......

    YanıtlaSil