10 Ekim 2011 Pazartesi

Anne Böreği Taym

Asansör fobik bir kişilik olarak eğer yanımda kocacım yoksa katiyyen asansöre binemiyorum. (Bu arada sadece bizim apartmanın asansörüne binebiliyorum, bir de önceki yıl eğitim için gittiğimiz otelin asansörüne binebilmiştim) Yalnızsam mutlak surette merdivenleri kullanıyorum. Bazı akşamlar -ki eğer ramazan ayı ise pek fena oluyor- apartmandaki komşuların kapılarının önünden geçerken kek-börek-dolma gibi kokuları içime çekerek, ne olur sanki kapıyı biri açsa, aldığım koku aslında bizden geliyor olsa diyerek eve çıkarım. Fırında pişen yiyecek kokusunun dolduğu ev bana daha bir sıcak gelir, daha bir ev ev gelir...
Bugün pek bir iç sıkıntısı doldum. Eve gelince de dedim ki home sweet home, bir börek yapayım da kocacımla birlikte güzel bir çayla yiyelim.(Kahve yapamıyorum belki ama çayım güzel olur:)) Bazı ayrıntılar için yine alo anne hattından yardım istedim. İşte tataaam, oldu da bitti.


Çay hazırlarken ne zamandır kenarda kalmış kupama gözüm takıldı, bu kupayı yurtta kalırken çok severek almıştım. 4 sene, soğuk Ankara günlerimde bana arkadaşlık etti, hala da ediyor. 

Yurtta en güzel kahvaltılar oda arkadaşlarıyla birlikte, bol sohbetle kahkahayla yapılanlar olurdu, ortak saat kararlaştırır uyanırdık. Yemekhanede tabaklarımızı aldıktan sonra bir kişi çayları doldurmaya gider diğerleri de ekmek falan filan getirirdi masaya. Herkesin şahsına münhasır bir kupası vardı ve bu kupalara ne kadar çay doldurulacağı belliydi. Benim bu nadide kupamın seviyesi de içindeki kadın resminin memesi ile sınırlıydı. 

Geçen yaz tatil için Bodrum'a gitmiştik.Kaldığımız otelin kumsalla olan sınırında bir dondurma standı vardı ve standın başında o bölgeye hakim abilerimizden biri bulunuyordu. 
Güneşleniyoruz.
Birisi gırtlaktan şive yaparaktan soruyor İngiliz ablalara "wat taym iz itt?"
Masum İngiliz cevap veriyor.
Bizim abi pis pis sırıtıyor "it is ays kıriim tayymm!" hahahahaha
Satıyor mu dondurmayı, yesssss...

Şimdi tüm bunlar aklıma gelmişken ben de sorayım:
"wat taym iz it?"
"it is böğğrek taymmm" nihahahaha
Haydi buyrun, birlikte yiyelimm:)))



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder