10 Eylül 2013 Salı

Güllüoğlu ve Sırları

Uzun bir aradan sonra nihayet buradayım. Çağan balığı ile zaman oldukça hızlı geçiyor ve nasıl olduğunu anlamadan gün başlayıp bitiveriyor. Geçen gün rutinimizin dışına çıkıp Güllüoğlu'nun poğaça workshop'ına katıldık. Herkesten önce orada olmamıza rağmen uslu uslu uyurken ders zamanı uyanan Çağan beni dersin ilk kısmından alıkoysa da çalışan ablaların yardımı  ile gruba sonradan katılarak püf noktaların çoğunu kaptım sanırım:)









Mutfağa meraklı biri olmama karşın şimdiye dek hiç poğaça yapmamıştım, bu ilk deneyimimdi. Benim için ilkti evet ama deneyimli olanların bile yaptıkları beğenilmedi ustamız tarafından:) Poğaça deyip geçmemeli, hamuru kopartırken ve yuvarlarken parmaklarınızın alacağı şekilden poğaçaların tepsideki konumlarına dek her adımda bir sürü ayrıntı varmış. Hadi bir şekilde yaptınız, tepsiye de dizdiniz bu bebekler fırından 21-22 dk da çıkmalıymış, ne erken ne geç!


Dersi sabote eden bir Çağan balığı ve çoğumuzdan daha başarılı Kai Felix!



Tamam fırından çıktı ama soğumasını ve dinlenmesini beklemelisiniz, dayanamayıp yerseniz içi hamur olmuş dersiniz ve bu ustanın hiç hoşuna gitmez:)


Ölçüler:

1 kg un
600 gr yağ
50 gr şanti
60 gr şeker
25 gr tuz
200 cc su
40 gr maya




Biz yaptık ve keyifli bir kahvaltı ve leziz ikramlar eşliğinde yedik. 


Güzel bir organizasyondu, teşekkürler Canan Hanım, teşekkürler Fatih Güllü ve diğer ustalarımız, teşekkürler Güllüoğlu çalışanları...



7 yorum:

  1. yaa bursada olasım geldi bu etkinlik yüzünden..istanbulda olsada bizde gitsek :) caganın sabotesini yerim benim minik komple hayatımı sabote ediyor,ne blog ne bişe ;:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat öyle bir sabote ediliyor ki hiçbir şeye zaman yok anlamadım ben nasıl bişeydir bu:)En son yazımı yazalı aylar olmuş!
      Misafir ol gel canım, ya da orada da yapacaklar galiba ona katılırsın inşallah:)

      Sil
  2. öncelikle belirtmemiyim ki, çağan balığı kocaman ve yakışıklı olmuş :))
    uzun zamandır etkinkilklerin hiçbirine katılamadım. güzel poğaça yapmayı öğrenmek isterdim.
    hocalarım siz olursunuz artık:)) püf noktaları sizden öğrenirim.
    öptüm seni ve şirin oğlunu:)

    YanıtlaSil
  3. 1kg un-600 gr yag oranini gorunce yok ben almayayim dedim :)

    YanıtlaSil
  4. amma orda yazilmish 600gr yag hangi yag ??

    YanıtlaSil
  5. aynı workshopun başka bloglardaki hamurun hazırlanma fotolarında süt veya yoğurt gibi beyaz bir malzeme var un havuzunun içinde ama tarifte yazmıyor, ne olduğunu hatırlıyor olma ihtimaliniz var mıdır :)

    YanıtlaSil