23 Aralık 2011 Cuma

Pırasalı Börek

Annem bir sağlıkçı olarak çocukluğumuzda her şeyden yememizi isterdi ve evimizde pişen her yemekten herkesin az da olsa yeme zorunluluğu kuralı vardı. Zavallı babacıkın da sevmemesine rağmen sırf biz yiyelim diye pırasa yediğini çok sonra öğrendik:)  Ben de bu kuralı uygulamak istiyorum ilerde çocuğuma, böylece benim gibi yemek seçmeyen -kapuska hariç- biri olur belki.
Pırasa pek tercih edilmeyen zavallı bir soğangil. Tıpkı kereviz gibi onun da adını duyan kaçıyor...
Şimdi bu börek tarifi ile pırasanın sevilerek tüketileceğinden eminim çünkü tadan herkes çok beğeniyor. Çünkü böreğin içinde pırasa olduğu anlaşılmıyor.Biz zeytinyağlısını yemeyen kocacıkla bir böreği bir seferde bitiriyoruz neredeyse.

Pek sevgili Zerrin teyzenin arkadaşlarından geliyor tarifimiz:

Malzemeler:
3 yufka
1 demet pırasa (3-4 adet)
1 orta boy kuru soğan
15-16 adet kadar dolmalık fıstık
1/2 demet dereotu
1 yemek kaşığı kadar kuş üzümü
tuz, karabiber
İsteğe bağlı olarak kıyma

Harç için:
1 su bardağı süt
1 fincan sıvı yağ

Üzeri için:
1 yumurta sarısı

 

Soğanı yemeklik doğrayıp yağda kavurun ve fıstıkları ekleyin. (İstenirse kıyma koyun).Pırasaları ince ince kıyıp ekleyip kavurun. Dereotunu koyun, tuz, karabiber ve kuş üzümlerini de ekleyip kavurmaya devam edin.Pişince   soğumaya bırakın.

Harç için süt ve sıvıyağı çırpın. Yufkalardan birini serip üzerine harçtan sürün ve soğumuş pırasalı için 1/3'ünü dağıtın.Diğer yufkayı üzerine serin ve aynı işlemleri iki yufka için de tekrarlayın. Üst üste 3 yufkayı kenarlardan 1-2 parmak içeri kıvırıp kalınca rulo halinde sarın, bıçakla ikiye bölün .Üzerine yumurta sarısı sürerek 180c fırında üstü kızarana kadar pişirin.

Ben evdeki haşlanmış 1/2 su bardağı kadar nohutu da değerlendirmek için iç harca ekledim ve güzel oldu. Börekteki tatlı tadı da sevdiğimden kuş üzümünü fazla koyuyorum.
Immm nefis.

Not: Hazırladığınız böreği dondurucuya kaldırıp sonra da pişirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder